Campagne: meer aandacht voor mondverzorging bij kwetsbare ouderen

In Nederland verdient de mondverzorging bij kwetsbare ouderen extra aandacht. Reden voor de stichting de Mond Niet Vergeten! om een voorlichtingscampagne te starten. Deze campagne richt zich direct op ouderen en hun mantelzorgers. De campagne bestaat onder andere uit radiocommercials en social media advertenties. Ook kunt u op demondnietvergeten.nl een test doen om te ontdekken of de mondverzorging van een naaste extra aandacht verdient. En zo ja, hoe u daarbij kunt helpen. De campagne loopt van 18 oktober tot half december.

Doe de test en ontdek hoe u kunt helpen

Over de stichting De Mond Niet Vergeten!

De stichting De Mond Niet Vergeten! is in 2018 opgericht en zet zich in om de mondgezondheid van thuiswonende kwetsbare ouderen te bevorderen. De stichting is het initiatief van 3 organisaties, namelijk de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (KNMT), de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM-mondhygiënisten) en de Organisatie van Nederlandse Tandprothetici (ONT).

Meer weten over mondzorg voor ouderen en waar u bij ons terecht kunt? Lees verder