Uw tandarts in Leek

Dental Clinics Leek is een moderne tandartsengroepspraktijk, gelegen in de buurt Rodenburg. Hier bent u van harte welkom voor complete mondzorg voor het hele gezin. Van jong tot oud kunt u bij ons terecht voor een breed scala aan tandheelkundige behandelingen, waaronder preventie en mondhygiëne. Wij hanteren de actuele tandarts tarieven die door de overheid zijn vastgesteld. U betaalt dus nooit meer dan nodig is.

Complete mondzorg bij Dental Clinics Leek:

• Dé tandartspraktijk voor volwassenen en kinderen.
  • Professionele en moderne praktijk.
  • Ook voor o.a. preventie en mondhygiëne.
  • Wij werken volgens vastgestelde tarieven.
  • 5 dagen per week geopend, ook op woensdagavond!

Afspraak maken

Voor het maken van een afspraak bij één van onze tandartsen, mondhygiënisten of preventie-assistenten, kunt u telefonisch contact opnemen met onze receptie: 0594 – 514 989.

Meld u aan als patiënt

Bent u nog geen patiënt bij onze praktijk? U bent slechts een paar stappen verwijderd van de beste mondzorg voor het hele gezin! Meld u en uw gezinsleden eenvoudig aan via ons online inschrijfformulier. Liever telefonisch? Bel dan naar onze receptie.

Om u ook in de toekomst van optimale tandheelkundige zorg te kunnen voorzien, is Dentolive gaan samenwerken met Dental Clinics. Onze nieuwe naam is Dental Clinics Leek.

Ons team: uw tandartsen in Leek

Wij zijn een zeer enthousiast team van tandartsen, mondhygiënisten, preventie-assistenten, tandartsassistenten, receptiemedewerkers, een praktijkmanager en een officemanager en staan klaar om u van dienst te zijn voor al uw tandheelkunde zorg. Maak kennis met ons volledige team.

Tandheelkundige behandelingen: complete mondzorg voor het hele gezin

Voor alle tandheelkundige behandelingen werken wij met moderne apparatuur en technieken. In onze tandartspraktijk kunt u terecht voor de volgende behandelingen: periodiek mondonderzoek, vullingenkronentanden blekenmondhygiënebehandeling van ontstoken tandvleesbehandeling van parodontitis en röntgenfoto’s.

Spoedgeval?

• Tijdens onze openingstijden kunt u bij spoed, zoals een ernstig tandletsel of een ongeval, altijd direct naar de praktijk bellen: 0594 – 514 989. Wij proberen u dezelfde dag nog te helpen.
  • Als onze receptie telefonisch drukbezet is, kunt u ons in het geval van acute pijnklachten of tandletsel bereiken via ons telefoonnummer voor spoed: 0594 – 512 361.
  • Buiten onze openingstijden kunt u bellen naar de spoedgevallendienst: 0900 – 248 02 48. Bij een ongeval, nabloeding of een andere acute klacht, kunt u dan terecht bij de dienstdoende tandarts. De spoedgevallendienst is ’s avonds, ’s nachts en in de weekeinden telefonisch bereikbaar, evenals op algemeen erkende feestdagen. Let op: het is verplicht om een geldig identificatiebewijs en uw zorgpas mee te nemen. Houd er tevens rekening mee dat de spoedbehandeling contant/per pin dient te worden voldaan.

Bent u verhinderd? Zeg uw afspraak tijdig af!

Als u een afspraak heeft gemaakt, rekenen wij op uw komst. Lukt het niet om uw afspraak na te komen, dan vragen wij u dit 24 uur van tevoren telefonisch bij ons te melden. Indien de afspraak niet (tijdig) is geannuleerd, zijn wij genoodzaakt de kosten van de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening te brengen. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Aanvullende informatie over Dental Clinics Leek

Hieronder vindt u extra informatie over de praktijk en onze behandelingen.

De praktijk van Dental Clinics aan de Waezenburglaan

Onze praktijk is gevestigd aan de Waezenburglaan, in de buurt Rodenburg. Neem een online kijkje in onze moderne tandartspraktijk of zoek hier uw route naar ons adres.

Uw persoonlijk behandelplan

Tijdens het periodiek mondonderzoek controleert de tandarts in 10 stappen uw totale mondgezondheid. Het risico op mondziekten, zoals tandbederf en tandvleesontstekingen, wordt scherp in de gaten gehouden. Op basis hiervan stellen wij een persoonlijk behandelplan voor u op. Want iedere mond en ieder gebit is anders en dit vraagt om een op maat gemaakte aanpak.

Een gezonde mond dankzij onze preventie-assistenten en mondhygiënisten

In de mond zitten miljarden bacteriën. Dit is heel normaal, maar het is wel belangrijk om uw gebit hier goed tegen te beschermen. Indien deze bacteriën niet goed worden verwijderd, kunnen ze tandvleesontstekingen of gaatjes veroorzaken. Om dit te voorkomen besteden wij de nodige aandacht aan preventie. Afhankelijk van uw situatie verwijst uw tandarts u door naar de preventie-assistent of de mondhygiënist. Zij hebben extra kennis over het gezond maken en houden van uw mond en helpen u graag verder. Samen met u zorgen zij voor het in stand houden van het tandvlees en geven zij u advies over voeding en mondverzorging.