Ga naar de hoofdinhoud
Dental Clinics - Patienten – Dental Clinics
uit 21.923 reviews

Als onze patiënt kun je rekenen op de best mogelijke tandheelkundige zorg. Ons streven is om samen met jou te zorgen voor een gezond gebit en een stralende lach, waar jij jouw leven lang plezier van hebt. Wij staan voor behandelingen en producten van hoge kwaliteit, uiteraard hoort daar een goede garantieregeling bij. Hieronder vind je een overzicht van de garantieperioden waar je recht op hebt indien je patiënt bent bij Dental Clinics. Zoals je ziet zijn deze afhankelijk van het soort behandeling.

Preventie en een juiste verzorging zijn van cruciaal belang voor een goed verloop van de behandelingen. Wij doen ons uiterste best om je van de best mogelijke tandheelkundige zorg te voorzien. Maar het stopt niet bij jouw bezoek aan onze praktijk. Voor een gezond gebit en een stralende lach is een juiste mondverzorging net zo belangrijk. Voorkomen is immers beter dan genezen.

Garantieperioden tandheelkundige behandelingen

Behandeling Garantieperiode
Kroon- en brugwerk* 5 jaar
Implantaat* 5 jaar (alleen voor niet-rokers)
Vullingen 1 jaar
Prothese 1 jaar
Splint** 1 jaar op fabricagefouten, geen garantie op normale slijtage door gebruik
Bleken 4 maanden
Vullingen melkgebit Geen garantie mogelijk
Wortelkanaalbehandeling Geen garantie mogelijk
Relaps orthodontie Geen garantie mogelijk
Parodontologie Geen garantie mogelijk

* Bij kronen en implantaten geldt een aflopende garantiewaarde van 20% per jaar
** Geen garantie op normale slijtage door gebruik

Hoe werkt de garantieregeling?

Om aanspraak te kunnen maken op onze garantieregeling, moet je ééns per jaar het gebit laten controleren en verzorgen door onze behandelaren. Verder moet het gebit normaal onderhouden zijn en mogen door derden geen wijzigingen in het behandelde deel van het gebit zijn aangebracht.

Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over een uitgevoerde behandeling, dan kun je erop rekenen dat we onze uiterste best doen om het probleem op te lossen. Het beste is om het probleem direct met jouw behandelaar of tandarts te bespreken. Meestal kom je samen tot een oplossing. Als dit niet mogelijk is, dan kun je het klachtenformulier op onze website invullen. Onze klachtenfunctionaris komt graag voor je in actie voor een second opinion of bemiddeling. Als een klacht gegrond is, voeren we kosteloos een nieuwe behandeling uit. Als dit niet (meer) mogelijk is, worden de oorspronkelijke kosten gecrediteerd op het nieuwe behandelplan. Samen vinden we altijd een passende oplossing. Komen we er niet uit, dan kun je gebruikmaken van de klachtenregeling van de KNMT.