uit 19.959 reviews

Op zoek naar tips & advies over een bepaald onderwerp? Van advies van de tandarts tot preventie- of mondhygiëne tips, we hebben advies voor verschillende thema’s opgesteld. Bekijk welk onderwerp voor jou interessant is. Staat er geen relevant onderwerp voor jou bij? Bekijk dan ook eens alle blog artikelen.

Dental Clinics - Aandoeningen

Aandoeningen

Een slecht gebit heeft niet alleen impact op je lach, maar veroorzaakt ook problemen aan het gebit die voor pijn en ongemak kunnen zorgen. Op deze pagina kun je doorklikken naar de meest voorkomende aandoeningen aan het gebit en beantwoorden wij vragen over slechte tanden en ziektes.

Eten & drinken advies - Dental Clinics

Eten & drinken

Een gebalanceerd dieet, goede mondhygiëne en regelmatige tandheelkundige controles zijn allemaal belangrijke onderdelen van een gezond gebit. Het vermijden van overmatig suiker- en zuurrijk voedsel en drinken draagt bij aan het voorkomen van gaatjes en andere problemen in de mond.

Gezondheid & het gebit - Dental Clinics

Gezondheid

Een gezond gebit is meer dan wat je ziet aan de buitenkant. Je eet, praat, zoent… en je lacht ermee. Je mond speelt een belangrijke rol in je algehele gezondheid. Op deze pagina navigeer je naar alles wat je moet weten over tanden en gezondheid en tips om je gebit gezond te krijgen én te houden.

Kindertandarts Dental Clinics - opgroeien zonder gaatjes

Kinderen & mondgezondheid

Wist je dat ruim 2/3 van de kinderen vóór hun 18de verjaardag minstens 1 gaatje hebben? En dat terwijl kinderen tot 18 jaar gratis naar de tandarts kunnen! De basisverzekering vergoedt namelijk controles en de meeste overige tandheelkundige zorg tot het 18e jaar.

Dental Clinics - Tips van de tandarts – Dental Clinics

Tips van de tandarts

Regelmatige tandheelkundige controles helpen niet alleen bij het behoud van een goede mondgezondheid, maar ze kunnen ook bijdragen aan het vroegtijdig opsporen van problemen en het voorkomen van complicaties. Op deze overzichtspagina hebben we de tips die je nodig hebt voordat je naar de tandarts gaat verzameld, zodat je je goed kunt voorbereiden op jouw bezoek.

Meest recente blog artikelen