Ga naar de hoofdinhoud
Vullingen - Dental Clinics
uit 21.923 reviews

Hieronder hebben wij de meest gestelde vragen voor vullingen voor je op een rij gezet. Wij doen ons uiterste best je van alle informatie over dit onderwerp te voorzien. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, neem dan contact op met jouw tandartspraktijk.

Het vullen van gaatjes in tanden en kiezen wordt vanuit de basisverzekering niet vergoed. Je dient een aanvullende (tandarts)verzekering af te sluiten om deze kosten vergoed te krijgen.

Afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden van jouw verzekeraar, worden (een deel van) de kosten vergoed.

Voor de tarieven voor het vullen van gaatjes, verwijzen wij je graag door naar de pagina over kosten.

In overleg met de tandarts kunnen kleine gaatjes behandeld worden door de mondhygiënist. Je hoeft hiervoor dus niet naar de tandarts.

Over het algemeen doet het vullen van een tand of kies geen pijn. Voorafgaand aan de behandeling kun je ervoor kiezen of je verdoofd wilt worden.

Na de behandeling kan er wel napijn ontstaan. Hoe groter de vulling en hoe dichter bij de zenuw, hoe gevoeliger de napijn kan zijn. Deze pijn duurt meestal niet langer dan twee weken en is alleen aanwezig bij eten en drinken.

Composiet is een tandkleurige/witte vulling. Amalgaam is een grijs mengsel van kwik en een ander metaal.

Bij Dental Clinics maken we gebruik van twee soorten vullingen: composiet en amalgaam. Het meest gebruikte vulmateriaal is composiet. Dit is een tandkleurige/witte vulling. Met composiet kunnen voortanden na een breuk opnieuw worden opgebouwd en verkleuringen van tanden en kiezen worden hersteld.

In enkele gevallen wordt er voor amalgaam (grijs mengsel van kwik met een ander metaal) gekozen.

Dental Clinics - Gezondheid & het gebit – Dental Clinics

Je bent van harte welkom!

Nieuwe patiënt?