Ga naar de hoofdinhoud
Dental Clinics - Patienten – Dental Clinics
uit 21.923 reviews

Afspraak maken, verzetten of annuleren

Wil je een afspraak maken, verzetten of annuleren? Of ben je nog niet op de praktijk geweest en zoek je meer informatie over jouw eerste tandartsbezoek? Op deze pagina vind je alles wat je moet weten over jouw afspraak.

Aanmelden als patiënt

Sta je nog niet ingeschreven bij een Dental Clinics praktijk? Je kunt jezelf of je kind eenvoudig via het inschrijfformulier aanmelden als patiënt. Liever bellen of mailen? Dat kan uiteraard ook. Wij helpen je graag verder. Wij staan graag voor je klaar bij een van onze praktijken. Als we jouw inschrijving hebben ontvangen, ontvang je een uitnodiging voor een eerste consult en een medische vragenlijst. Zoek op jouw postcode of woonplaats en vind een praktijk bij jou in de buurt.

Eerste tandartsbezoek

Heb je binnenkort jouw eerste afspraak op de praktijk en wil je meer weten over wat je kunt verwachten? Lees hier meer over jouw eerste tandartsbezoek bij Dental Clinics.

Afspraak vervroegen? Dat kan!

Bij ons is het mogelijk je afspraak te vervroegen. Wanneer er eerder ruimte vrijkomt in onze agenda ontvang je een SMS-bericht. Via de link in dit bericht kun je jouw afspraak vervroegen. Wil je je huidige afspraak laten staan? Dan kun je het bericht negeren. We begrijpen dat jouw tijd waardevol is. Met deze service bieden we meer flexibiliteit en minimaliseren we eventuele wachttijden.

Veelgestelde vragen over de tandartsafspraak

Wil je weten hoe je een afspraak maakt? Of juist kunt verplaatsen of annuleren? Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over afspraken.

Bel bij spoed altijd direct naar de praktijk. Het nummer van de spoeddienst vind je op de praktijkpagina of in het overzicht van alle praktijken. Staat er geen spoednummer vermeld, dan krijg je via het antwoordapparaat het telefoonnummer van de nooddienst te horen.

Wil je een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact op met jouw tandartspraktijk. Wij helpen je graag verder.

Sta je nog niet ingeschreven bij een Dental Clinics praktijk en wil je een afspraak maken? Neem dan contact op met de tandartspraktijk bij jou in de buurt. Bekijk hier een overzicht van alle praktijken of zoek een tandartspraktijk via de onderstaande zoekbalk.

Bellen is sneller! Je kunt ons ook mailen voor het maken van een afspraak, maar we geven de voorkeur aan telefonisch contact. De ervaring leert dat er veel over en weer wordt gemaild om een afspraak te maken. Een telefoontje naar de praktijk scheelt zowel jou als ons veel tijd.

Neem in ieder geval voor het verplaatsen of annuleren van afspraken altijd telefonisch contact op. Dan weet je zeker dat de wijziging tijdig is geregistreerd en loop je geen risico alsnog een rekening te ontvangen.

Jazeker, je kunt gemaakte afspraken uiterlijk 24 uur van tevoren nog telefonisch verzetten. Hiervoor kun je naar jouw tandartspraktijk bellen. Hoe eerder je belt, hoe sneller wij een nieuw plekje voor je kunnen vinden. Ook kunnen wij dan iemand anders helpen op het door jou vrijgekomen moment.

Valt jouw afspraak na een weekend of feestdag, bel ons dan uiterlijk op de laatste werkdag voor jouw afspraak.

Als de afspraak te laat wordt verzet, brengen wij de kosten van de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Heb je een SMS-bericht van ons ontvangen? Met deze dienstverlening houden we je op de hoogte van eerder beschikbare afspraakmogelijkheden.

Het werkt zo: als er eerder ruimte vrijkomt in onze planning, ontvang je een SMS-bericht. De afzender van dit bericht is ‘Jouw tandarts’. Via de link in dit bericht kun je, indien gewenst, jouw afspraak vervroegen en eerder geholpen worden. Wil je liever jouw huidige afspraak behouden? Dan kun je de SMS negeren. Het ontvangen van de SMS is vrijblijvend. Vanzelfsprekend kun je je ook afmelden voor deze dienst. Dit kan zodra je de SMS heeft ontvangen.

 

Voor het annuleren van jouw afspraak kun je naar de praktijk bellen. Wij vragen je om uiterlijk 24 uur van tevoren jouw annulering telefonisch bij ons te melden. Indien de afspraak niet (tijdig) is geannuleerd, brengen wij de kosten van de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Valt jouw afspraak op een maandag of de dag na een feestdag, bel dan uiterlijk op de laatste werkdag voor jouw afspraak.

Vergeet niet tijdig een nieuwe afspraak bij ons te maken. Een regelmatig bezoek aan de praktijk is belangrijk om je mond gezond te houden.

Wij vragen je bij het annuleren of verplaatsen van jouw afspraak op doordeweekse dagen contact met de praktijk op te nemen. Heb je een afspraak op maandag, dan kun je deze uiterlijk vrijdag tot het tijdstip van jouw afspraak telefonisch verplaatsen of afzeggen. Is jouw afspraak de dag na een feestdag, bel dan uiterlijk op de laatste werkdag voor jouw afspraak.

Ben je ziek of heb je een noodgeval op de dag van jouw afspraak, bel dan in ieder geval zodra de praktijk open gaat.

Wat leuk dat je onze social media pagina’s hebt gevonden! Hoe graag we je hier ook verder helpen met betrekking tot jouw afspraak, verwijzen wij je toch door naar de praktijk. Onze social/webcare collega’s hebben namelijk geen toegang tot de agendaplanning van de praktijken.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om via de website een afspraak in te plannen. Wel zijn we aan het onderzoeken of deze optie in de toekomst kan worden toegevoegd. Een eerste stap hebben we hierin gezet. Bij een aantal praktijken kun je namelijk al een afspraak inplannen zodra je van ons een e-mail krijgt met een link naar de online agenda.

Bij verkoudheid hoeft de afspraak in de praktijk niet afgezegd te worden. In de praktijk worden maatregelen getroffen om het risico op besmetting te voorkomen/verkleinen, zoals het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen, handdesinfectie en reinigen/desinfecteren van gebruikte materialen en ruimten. 

Ook de behandelaren en medewerkers mogen bij verkoudheid in de praktijk werken. 

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Meld het altijd aan jouw tandarts als je zwanger bent. Het is belangrijk dat we goed op de hoogte zijn van jouw gezondheidssituatie.

Wanneer je zwanger bent of een zwangerschapswens hebt, is het belangrijk extra aandacht aan je gebit te besteden. Door hormoonschommelingen heb je namelijk meer kans op (tandvlees)problemen. Deze problemen zijn niet alleen schadelijk voor jouzelf, maar zorgen ook voor risico’s voor de gezondheid van jouw baby.

Lees hier meer over zwangerschap en jouw mondverzorging.

Meld dit altijd aan jouw tandarts. Het is belangrijk dat we goed op de hoogte zijn van jouw gezondheidssituatie.

Meld dit altijd aan jouw tandarts. Het is belangrijk dat we goed op de hoogte zijn van jouw gezondheidssituatie en medicijngebruik.

Gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Een verhuizing is een spannende stap waar altijd een hoop geregel bij komt kijken. Gelukkig kun je eenvoudig overstappen naar een andere Dental Clinics praktijk. Je krijgt dan dezelfde hoge kwaliteit zorg die je van ons gewend bent, op de nieuwe praktijk van jouw keuze. Vind via de kaart onderaan deze pagina een tandartspraktijk in de buurt van jouw nieuwe woonplaats.

  • We doen onze uiterste best om jouw bezoek zo ontspannen mogelijk te laten verlopen. Ben je bang voor de tandarts? Geef dit dan aan, zodat wij hier extra rekening mee kunnen houden.
  • Als een behandeling meer dan 250,- euro kost, krijg je standaard een begroting. Je kunt altijd zelf vragen naar het behandelplan en de begroting of een extra toelichting hierop.
  • Alle behandelaren in de praktijk dragen een bordje waarop hun naam en functie vermeld staan.
  • We voldoen aan alle wettelijke eisen en richtlijnen vanuit de beroepsgroep.
  • Om jouw tandartsbezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen, stellen we voor bepaalde behandelingen verdoving voor. Je mag zelf bepalen of je een verdoving wil.
  • Ben je ergens niet tevreden over? Bespreek dit met jouw tandarts of behandelaar. Je kunt erop rekenen dat we ons uiterste best doen om het probleem op te lossen. Een afspraak maken via de praktijkmanager of de tandarts-directeur van de praktijk kan ook. Vind je dat lastig? Gebruik dan het klachtenformulier.
  • Niet naar volle tevredenheid uitgevoerde werkzaamheden komen in aanmerking voor garantie.

Meer weten over het tandartsbezoek?

Wil je meer weten over het tandartsbezoek? Hieronder vind je een aantal handige pagina’s.

Bekijk onze behandelingen

Last van gevoelige tanden, bloedend of teruggetrokken tandvlees, een slechte adem of staan je tanden wat los? Bezoek de mondhygiënist.

Wij verzorgen periodiek mondonderzoek (PMO) en stemmen dit af op jouw persoonlijke mondgezondheid en behoeften.

Mensen behouden steeds langer hun gebit. Met (verantwoord) tanden bleken worden de tanden enkele tinten lichter.

Last van gevoelige tanden, bloedend of teruggetrokken tandvlees, een slechte adem of staan je tanden wat los? Bezoek de mondhygiënist.

Wij verzorgen periodiek mondonderzoek (PMO) en stemmen dit af op jouw persoonlijke mondgezondheid en behoeften.

Mensen behouden steeds langer hun gebit. Met (verantwoord) tanden bleken worden de tanden enkele tinten lichter.