Afspraak

Wilt u een afspraak maken, verzetten of annuleren? Of bent u nog niet op de praktijk geweest en zoekt u meer informatie over uw eerste tandartsbezoek? Op deze pagina vindt u alles wat u moet weten over uw afspraak.

Aanmelden als patiënt

Staat u nog niet ingeschreven bij een Dental Clinics praktijk? U kunt uzelf of uw kind eenvoudig via het inschrijfformulier aanmelden als patiënt. Liever bellen of mailen? Dat kan uiteraard ook. Wij helpen u graag verder. Zoek hieronder een praktijk bij u in de buurt. Onderaan op deze pagina vindt u een uitgebreidere zoekfunctie. Als we uw inschrijving hebben ontvangen, ontvangt u een uitnodiging voor een eerste consult en een medische vragenlijst.

Eerste tandartsbezoek

Heeft u binnenkort uw eerste afspraak op de praktijk en wilt u meer weten over wat u kunt verwachten? Lees hier meer over uw eerste tandartsbezoek bij Dental Clinics.

Veelgestelde vragen

Wilt u weten hoe u een afspraak kunt maken? Of juist kunt verplaatsen of annuleren? Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over afspraken.

Bel bij spoed altijd direct naar de praktijk. Het nummer van de spoeddienst vindt u op de praktijkpagina of in het overzicht van alle praktijken. Staat er geen spoednummer vermeld, dan krijgt u via het antwoordapparaat het telefoonnummer van de nooddienst te horen.

Wilt u een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact op met uw praktijk. Wij helpen u graag verder.

Staat u nog niet ingeschreven bij een Dental Clinics praktijk en wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met de praktijk bij u in de buurt. Bekijk hier een overzicht van alle praktijken of zoek een praktijk via de onderstaande zoekbalk.

Bellen is sneller! U kunt ons ook mailen voor het maken van een afspraak, maar we geven de voorkeur aan telefonisch contact. De ervaring leert dat er veel over en weer wordt gemaild om een afspraak te maken. Een telefoontje naar de praktijk scheelt zowel u als ons veel tijd.

Neem in ieder geval voor het verplaatsen of annuleren van afspraken altijd telefonisch contact op. Dan weet u zeker dat de wijziging tijdig is geregistreerd en loopt u geen risico alsnog een rekening te ontvangen.

Jazeker, u kunt gemaakte afspraken uiterlijk 24 uur van tevoren nog telefonisch verzetten. Hiervoor kunt u naar uw praktijk bellen. Hoe eerder u belt, hoe sneller wij een nieuw plekje voor u kunnen vinden. Ook kunnen wij dan iemand anders helpen op het door u vrijgekomen moment.

Valt uw afspraak na een weekend of feestdag, bel ons dan uiterlijk op de laatste werkdag voor uw afspraak.

Als de afspraak te laat wordt verzet, brengen wij de kosten van de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Voor het annuleren van uw afspraak kunt u naar de praktijk bellen. Wij vragen u om uiterlijk 24 uur van tevoren uw annulering telefonisch bij ons te melden. Indien de afspraak niet (tijdig) is geannuleerd, brengen wij de kosten van de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Valt uw afspraak op een maandag of de dag na een feestdag, bel dan uiterlijk op de laatste werkdag voor uw afspraak.

Vergeet niet tijdig een nieuwe afspraak bij ons te maken. Een regelmatig bezoek aan de praktijk is belangrijk om uw mond gezond te houden.

Wij vragen u bij het annuleren of verplaatsen van uw afspraak op doordeweekse dagen contact met de praktijk op te nemen. Heeft u een afspraak op maandag, dan kunt u deze uiterlijk vrijdag tot het tijdstip van uw afspraak telefonisch verplaatsen of afzeggen. Is uw afspraak de dag na een feestdag, bel dan uiterlijk op de laatste werkdag voor uw afspraak.

Bent u ziek of heeft u een noodgeval op de dag van uw afspraak, bel dan in ieder geval zodra de praktijk open gaat.

Wat leuk dat u onze social media pagina’s heeft gevonden! Hoe graag we u hier ook verder helpen met betrekking tot uw afspraak, verwijzen wij u toch door naar de praktijk. Onze social/webcare collega’s hebben namelijk geen toegang tot de agendaplanning van de praktijken.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om online een afspraak in te plannen. Wel zijn we aan het onderzoeken of deze optie in de toekomst kan worden toegevoegd. Wordt vervolgd…

Gefeliciteerd met uw zwangerschap! Meld het altijd aan uw tandarts als u zwanger bent. Het is belangrijk dat we goed op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie.

Wanneer u zwanger bent of een zwangerschapswens heeft, is het belangrijk extra aandacht aan uw gebit te besteden. Door hormoonschommelingen heeft u namelijk meer kans op (tandvlees)problemen. Deze problemen zijn niet alleen schadelijk voor uzelf, maar zorgen ook voor risico’s voor de gezondheid van uw baby.

Lees hier meer over zwangerschap en uw mondverzorging.

Meld dit altijd aan uw tandarts. Het is belangrijk dat we goed op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie.

Meld dit altijd aan uw tandarts. Het is belangrijk dat we goed op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie.

Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! Een verhuizing is een spannende stap waar altijd een hoop geregel bij komt kijken. Gelukkig kunt u eenvoudig overstappen naar een andere Dental Clinics praktijk. U krijgt dan dezelfde hoge kwaliteit zorg die u van ons gewend bent, op de nieuwe praktijk van uw keuze. Vind via de onderstaande zoekbalk de praktijk in de buurt van uw nieuwe woonplaats.

 

U kunt zich via het inschrijfformulier direct inschrijven bij de praktijk van uw keuze.

  • We doen onze uiterste best om uw bezoek zo ontspannen mogelijk te laten verlopen. Bent u bang voor de tandarts? Geef dit dan aan, zodat wij hier extra rekening mee kunnen houden.
  • Als een behandeling meer dan 150,- euro kost, krijgt u standaard een begroting. U kunt altijd zelf vragen naar het behandelplan en de begroting of een extra toelichting hierop.
  • Alle behandelaren in de praktijk dragen een bordje waarop hun naam en functie vermeld staan.
  • We voldoen aan alle wettelijke eisen en richtlijnen vanuit de beroepsgroep.
  • Om uw tandartsbezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen, stellen we voor bepaalde behandelingen verdoving voor. U mag zelf bepalen of u een verdoving wilt.
  • Bent u ergens niet tevreden over? Bespreek dit met uw tandarts of behandelaar. U kunt erop rekenen dat we ons uiterste best doen om het probleem op te lossen. Een afspraak maken via de officemanager of de tandarts-directeur van de praktijk kan ook. Vindt u dat lastig? Gebruik dan het klachtenformulier.
  • Niet naar volle tevredenheid uitgevoerde werkzaamheden komen in aanmerking voor garantie.

Vind een tandartspraktijk in uw buurt

Via de onderstaande landkaart kunt u eenvoudig een Dental Clinics praktijk bij u in te buurt zoeken.

Meer lezen?

Wilt u meer weten over het tandartsbezoek of de behandeling? Hieronder vindt u een overzicht van de meest bezochte pagina’s.

Klik hier voor een overzicht van de contactgegevens van al onze praktijken.